Mozizgatunk: válaszút előtt álló magyar–amerikai párkapcsolat, katapulttal eljutni Seattle-be és Nicholas Cage Drakulaként

Az eheti Mozizgatunk adásban viszonylag kevés filmről beszélünk, ám annál mélyebben: végre Gedzo is bepótolta az Európai Függetlenfilm Fesztivál legjobb dráma díját elnyerő magyar Az első kettő című filmet, amiben egy amerikai lány és egy magyar fiú meghiúsult házassága után határhelyzetbe kerül. Szövényi-Lux Balázs első nagyjátékfilmes rendezése a repülőút előtti 24 órát dolgozza fel két szálon: az egyik Sasha álma, mely az első kettő emberről szól, akik a történelem során szerelembe esnek (ideák világa) míg a másik a búcsú óráiból, az utolsó súrlódásokból mutat életképeket (valóság). A filmet az érzékenység és a kiváló színészi alakítások mellett rengeteg, egymással kölcsönhatásba lépő szimbólum határozza meg (miért fekete-fehér a valóság és színes az álom), de még a Rossz versekhez hasonló helyzetkomikum is működik: Az első kettő személyes tapasztalásokon alapul, de kollektív élményt önt mozgóképes formába, amihez szinte mindenki képes kapcsolódni.
A rendező első egész estés filmjéhez megnéztük az ahhoz erősen kapcsolódó Katapult című rövidfilmet, ami nem az elválás óráit, hanem az azt követő létállapotot ragadja meg egy körülbelül 10 éves fiú szemszögéből. Gau a hiányt feldolgozandó a város határában lévő mászókán kitalálja, hogy épít egy katapultot, amivel el tud repülni szerelmének tárgyához, hiszen amikor a hajszálat fogja, a magyar település határában Seattle felhőkarcolói sejlenek fel. A mesei elemekkel tarkított történet itt érhető el a Vimeón, mindenképp érdemes Az első kettő mellé megtekintésre.
Végül beszámolunk Nicholas Cage új filmjéről, a Renfieldről, ami a vámpírmítoszt igyekszik kifordítani – inkább kevesebb mint több sikerrel. Az önismereti tréningen durrogtatott mantrákat parodizáló mozi ott bukik meg, hogy két-három jó poén és a valóban szórakoztató hentelés mellett nem vicces: mindössze bő 90 perc a játékidő, mégis sokkal többnek érződik a rengeteg üresjárat miatt. Ezen a héten kimaradt Tarr Béla, ám jövőhéten folytatjuk a sorozatot a Kárhozattal, illetve Ari Aster új, meglehetősen megosztó, Amitől félünk című filmjét is kibeszéljük majd, tartsatok velünk akkor is!